Wat moet ik doen wanneer de goederen tijdens het transport beschadigd zijn?

Uw bestelling wordt door ons zorgvuldig verpakt en gecontroleerd voor verzending. Schade tijdens de verzending is natuurlijk niet uit te sluiten. Wij vragen dus om de goederen bij levering zorgvuldig te controleren op eventuele schade.

In geval uw bestelling beschadigd aankomt, kunt u weigeren de beschadigde goederen in ontvangst te nemen en op de leverbon een opmerking te noteren. Gelieve maximum binnen 2 dagen na ontvangst ons hiervan schriftelijk op de hoogte te brengen, alsook de vervoerder (klantenservice DHL).

Wat als je de bestelling toch aanvaardt ondanks deze aanbeveling en je merk dat de goederen beschadigd zijn? Stuur ons dan zo snel mogelijk een mail naar info@oceancross.nl met foto’s door van de verpakking (zowel de buitenzijde als de binnenkant met opvulmateriaal) én beschadigde producten, met vermelding van uw order/factuurnummer zodat wij een schaderapport kunnen indienen bij de verzekering. Op dat moment regelen we eveneens de retour van de beschadigde goederen en doen ons best om zo snel mogelijk de goederen te vervangen/terug te betalen.

Pallet zendingen

Ondanks het feit dat wij uw Levering met zorg behandelen en laten vervoeren door gerenommeerde transport bedrijven kan uw zending / bestelling onderweg beschadigd raken. Bij ontvangst van de goederen dient u deze te controleren op gebreken en/of beschadigingen alvorens de vrachtbrief te ondertekenen, desnoods open de verpakking.

Bij beschadiging van goederen dit op de vrachtbrief vermelden (ook de chauffeur laten ondertekenen) en maak foto’s van de beschadiging, bij twijfel neem contact op met ons. Ook bij twijfel of de goederen onbeschadigd zijn de vrachtbrief onder voorbehoud tekenen. Mochten de goederen na aflevering toch beschadigingen zijn dit binnen 24 uur melden bij ons, onderbouwd met foto’s.

Het is voor ons niet mogelijk om na ondertekening voor goede ontvangst de schade op de transporteur te verhalen. Het aannemen van ernstig beschadigde of geopende pakketten geschiedt op eigen risico: u kunt dan geen aanspraak meer maken op garantie, retour of vervanging.

Hulp nodig?

Neem contact met ons op via ons contactformulier voor vragen over transport en schade.