OceanCross Gobi 160 daktent


OceanCross staat voor betrouwbaarheid, zeer goede kwaliteit en een betaalbare prijs. OceanCross Nederland is de Nederlandse importeur van de van origine Duitse daktenten. We hebben een duidelijke visie op de ontwikkeling van het bedrijf: we zijn op zoek naar nieuwe interessante producten die offroad reizen nog comfortabeler en toegankelijker maken. In ons werk gebruiken we onze jarenlange ervaring om producten voortdurend te verbeteren en aan te passen aan technische innovaties.

Hoogwaardige kwaliteitscontrole, gefabriceerd in Europa

Onze daktenten worden gemaakt in Europa en in China, we inspecteren ze elke keer persoonlijk voordat ze naar Europa worden verzonden – zorgvuldige uitvoering is onze prioriteit. Zo is elke hardcover daktent gemaakt van met de hand aangebracht glasvezel. Bij OceanCross autodaktenten gebruiken we materialen van de hoogste kwaliteit: YKK en SBS-ritsen, Ripstop-stof katoen met een minimaal gewicht van 280 g/m2. Dit voorkomt scheuren. Daarnaast gebruiken we in iedere daktent roestvrijstalen scharnieren. Een groot voordeel van onze daktenten is de unieke Honeycomb Base bodem. Deze kunststof bodem zorgt voor extra isolatie maar ook minder gewicht.

Onze daktenten zijn het hele jaar door verkrijgbaar. Als individuele modellen vanwege de grote vraag niet beschikbaar zijn, is dit slechts tijdelijk. Je hoeft niet per se in het najaar te bestellen om je daktent in het voorjaar te krijgen.

Alles voor liefhebbers van buitenleven

OceanCross staat niet alleen voor een breed assortiment daktenten, maar ook auto- en bustenten, autoluifels en een snel ontwikkelend assortiment kampeeraccessoires. We zijn ook erg trots op onze modulaire aluminium roofracks, ontworpen om op veel modellen 4×4’s, kleine bestelwagens en meer te passen. OceanCross is een oplossing voor iedereen die van het buitenleven houdt. Voor wie de wonderen van de natuur van dichtbij wil ervaren en niet bang is voor een uitdaging.

Met deze fascinatie willen we duizenden mensen besmetten, want er is niets fijner dan ‘s ochtends wakker worden midden in de prachtige natuur, hoog op het dak van je auto en vanuit dit perspectief onze mooie wereld bewonderen.

OceanCross Atacama daktent met Ford Ranger

Enkele van de toonaangevende fabrikanten van daktenten in Europa – waaronder wij – werden gevraagd om hun producten beschikbaar te stellen voor een test van het Duitse tijdschrift “Explorer”. We kregen een speciale prijs voor goede Prijs-Kwaliteit verhouding.

Een daktent voor iedere auto

Onze daktenten kunnen op vrijwel elke auto worden gemonteerd. Twee dakdragers zijn voldoende. Hetzij voor bevestiging aan de dakrails of direct op het voertuig met een speciale imperiaal of platform. De uitzondering zijn natuurlijk convertibles. Bij voertuigen met een kunststof dak of glasvezelconstructie moeten speciale verstevigingen worden aangebracht. Een daktent kan ook op auto’s met panoramadak worden bevestigd. Kijk voor meer informatie op onze pagina over ‘Op welke auto past een daktent?‘.

Voordelen van een daktent versus grondtent

Het voordeel van een daktent ten opzichte van een klassieke grondtent is vooral de onafhankelijkheid van de grond. Op de plaats waar we willen kamperen is er vaak rotsachtige, zanderige, moerassige, oneffen of modderige grond. Maar waar het ons lukt om een ​​auto te besturen en deze waterpas te zetten, kunnen we een daktent opzetten. Hoog op het dak van je auto ben je geïsoleerd van vochtige grond, waardoor het warmer wordt.

Daktent opzetten binnen 5 minuten

Reis je met een daktent op de auto dan heb je op de camping veel minder ruimte nodig dan met een klassieke tent. Een daktent staat zeer snel. Afhankelijk van het model duurt dit 30 seconden tot 5 minuten. Ook hoef je niet elke keer alles eruit te halen om de plek klaar te maken voor de overnachting. De matras, slaapzakken, beddengoed, kussens, dekens: dit alles kan tijdens het rijden in de daktent worden gesloten en na opening heeft u een kant-en-klare slaapkamer op het dak van uw auto.

Bekijk in onderstaande video hoe makkelijk en snel je een softcover daktent uitklapt:

Waterdichte daktentnaden

Bij een tent zijn de tentnaden belangrijk en een zwakke plek als het het gaat om water. Bij het hechten van tentdoek worden in principe honderden kleine gaatjes in de stof gestanst. Speciale garens die opzwellen bij contact met water en de naadgaten permanent sluiten, worden gebruikt door gerenommeerde fabrikanten om het binnendringen van regen te voorkomen. De garenfabrikanten adviseren voor het eerste gebruik om de naden 3 keer met tussenpozen van één dag met warm water te wrijven… Dit doet echter bijna niemand, met als gevolg dat dat de eerste regendruppels binnenin optreden totdat het garen gezwollen is. Om dit te voorkomen, heeft OceanCross al haar rip-stop-tenten van binnenuit extra afgedicht met speciale smalle tape.

Daarnaast gebruiken we tentdoek dat een ideale combinatie is van waterdichtheid en flexibiliteit. Het tentdoek mag namelijk niet té dik zijn omdat tentdoek kwetsbaar wordt na vele malen vouwen. Iets wat extra belangrijk is bij een daktent.

Glasvezel hardcover daktenten

Bijna alle hardcover daktenten zijn gemaakt van glasvezel. GRP staat voor glasvezelversterkte polyester. De glasvezels zijn bij de productie verknoopt met kunsthars. Het resultaat is een laminaat. Aan de buitenzijde moet het worden beschermd met een zogenaamde gelcoatlaag, ook een harslaminaat. De kwaliteit van het laminaat is afhankelijk van de hars en met name de gebruikte glasvezelmatten of -stoffen. Glasvezelweefsels worden gebruikt om een ​​hoge stabiliteit te bereiken.

Onze tenten worden vervaardigd als een handlaminaat. Heel belangrijk is de afdichting tussen de onderste schaal en de bovenste schaal. Sommige fabrikanten werken zonder afdichting. De afdichting zorgt er tijdens het rijden in de regen voor dat er geen water tussen de reservoirs in de tent komt. De twee schalen moeten op zijn minst enigszins geïsoleerd zijn.

Onze nieuwe Sonora hardcover daktent

TÜV gekeurd

We hebben ons gespecialiseerd in hardcover daktenten met overdekte ingang. Dit beschermt de ingang bij regen en storm. Goedkope kopieën van onze daktenten zijn minder duurzaam, de hoes is vaak dusdanig uitgevoerd dat deze windkracht 6 of meer niet weerstaat. Het is ook belangrijk dat dat fittingen en krukas gemaakt zijn van roestvrij staal en niet van gegalvaniseerde fittingen of van kunststof krukken. Onze hardcover daktenten zijn getest door het strenge Duitse TÜV en zijn veilig en duurzaam.

Dakbelasting op auto

Hierover bestaat wat verwarring. De dakbelasting van de voertuigen wordt altijd door de fabrikant opgegeven voor rijdend voertuig. Bijna alle moderne voertuigen hebben een goedgekeurde dakbelasting van minimaal 75 kg tijdens het rijden. We hebben geprobeerd door verschillende fabrikanten om de dakbelasting te laten afgeven wanneer de auto stilstaat. Er wordt hierover door geen enkele fabrikant bindende informatie afgegeven.

De regel is echter dat een belasting van 3 tot maximaal 5 maal zo veel bij een stilstaande auto ​​geen probleem is. Dit ziet er anders uit bij klassieke auto’s. Hier zijn dak belastingen van 50 kg tijdens het rijden maximaal niet ongewoon. Totaalgewicht betekent inclusief dakdragers, beddengoed of andere artikelen die vervoerd kunnen worden in een gesloten daktent. De ervaring in staande toestand is tot 300 kg. Vraag de fabrikant van uw auto altijd naar de dakbelasting, ook als deze alleen van toepassing is voor een rijdend voertuig.

Bevestiging van daktent op dakdragers